Stockholm Sweden

©2019 by Bonusmamman. Proudly created with Wix.com

• Bonusmamman

Mamma på semester ☀️

I somras fyllde min mamma 60år och jag hade bestämt mig för att jag ville bjuda henne på en resa tillsammans med mig och småtjejerna. Innan jag bestämde mig för vart vi skulle åka hade jag några krav:

• Max 4h flygresa

• Något roligt för Freja, typ barnklubb

• Goda träningsmöjligheter

• Nära stranden

Efter några googlingar hittade jag Sunwing Alcudia Beach som såg ut att motsvara allt jag ville, så jag bokade!

Tidigt på morgonen den 4 oktober åkte vi. Flygresan dit gick jättebra och både Freja & Filippa skötte sig exemplariskt. För att resan skulle gå så smidigt som möjligt hade jag tagit tipsen om att ge presenter under tiden, så vid två tillfällen fick Freja paket. Första paketet var en klistermärksbok - den blev en succé och hon satt stilla under en lång tid! När det var ca90min kvar fick hon öppna nästa paket - ett par hörlurar till sin telefon så hon kunde lyssna på sin favoritsaga, "Monchhichi"

Vi landade, fick våra väskor och satte oss på bussen som skulle ta oss till hotellet. När vi kom fram så såg det på riktigt ut som en dröm!

OK, mina charter-erfarenheter må vara lika med noll då jag är en gammal backpacker, men det såg verkligen så vackert ut - som ett vykort med stranden, parasollerna, palmerna och vattnet!

Soluppgång vid hotellet

Vi bodde en bit bort från huvudhotellet med egen pool, sån lyx! Däremot besökte vi ofta det större byggnaderna som hade en barnpool, lekpark & gym.

Lycklig tjej ♡

Dagarna där såg egentligen ut på samma sätt; vi vaknade, gick till stora hotellet för frukostbuffé (så god!). Därefter badade vi, antingen i lilla poolen hos oss, eller så gick vi till stora barnpoolen (bilden ovan) som hade rutschkanor och annat skoj! Lunchen åt vi i en annan del av hotellet, vi hade något som kallades Kitchen Inclusive vilket innebar att vi åt på en restaurang och inte vid den stora All Inclusive Buffén. Mycket god mat, supertrevlig personal och med en lekpark typ 2m från vårt bord, vilket var perfekt!

Efter lunchen tog vi en promenad eller hängde vid poolen, och jag fick hela TRE träningstillfällen på gymmet! Det var så otroligt härligt och att ha så nära till bra träningsutrustning.

Jag, mamma & Freja körde även lite vattengympa med Filippa liggandes på en filt framför poolen. Freja var grym och tränade på hon med!

När eftermiddagen närmade sig så blev det After Beach med Lollo & Bernie - vilken succé! Det var teater blandat med dans och frågesport för barnen, Freja var helt såld och så lycklig!

Meet & Greet med idolen Lollo

Kvällarna bestod av middag på Paco's, show & minidisco med Lollo & Bernie och sen ganska tidig hemgång.

Freja fyllde 3 år medan vi var borta, vad STOR hon är nu min unge ♡

Vi KUNDE inte haft det bättre! Dagarna var fyllda med sol, barnen var glada (nästan) hela tiden, jag fick umgås med mamma, fick träna en massa & äta god mat. Jag kände mig verkligen så utvilad.

Hem kom vi också, även om det tog lång tid. Vi fick vänta över 2h på bagaget, vilket betydde att vi inte kom därifrån förrän runt 01.30. Väl hemma somnade vi alla på bara några sekunder - borta bra, men hemma bäst på något sätt.

För er som letar resa med små barn kan jag verkligen rekommendera Ving som arrangör, men även det fantastiska hotellet Sunwing Alcudia Beach. Superproffsig personal, rent och fräscht, god mat och toppenbra aktiviteter för både stora & små!

Den här resan kommer jag att leva länge på!